Перейти до змісту

Як відновити втрачені документи

Як відновити втрачені документи

У разі виїзду з окупованої території можливо отримати довідку ВПО. Статус ВПО (внутрішньо переміщена особа) можливо отримати через додаток "Дія" або в ЦНАПі за місцем фактичного перебування. Крім того, в додатку "Дія" наявні такі документи: паспорт громадянина України, закордонний паспорт, посвідчення водія, ідентифікаційний номер, додаток форма 13, тощо. При наявності довідки ВПО можливо звернутись для отримання втрачених документів за місцем реєстрації особи та її фактичним перебуванням до відповідних органів, а саме:

  • Сервісний центр МВС - водійське посвідчення;

  • Пенсійний фонд України - пенсійне посвідчення, відомості про трудовий стаж (в особистому кабінеті особи);

  • відділи РАЦС - свідоцтва про народження, про шлюб, про розлучення, довідка про смерть.

Посвідчення батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім'ї

У разі втрати посвідчення батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім'ї необхідно звернутись з відповідною заявою до ЦНАП та отримати дублікат такого посвідчення.

Необхідні документи:

  • Заява батька або матері про видачу посвідчень (дублікату) встановленого зразка;

  • Копії свідоцтв про народження дітей, або копія свідоцтва про народження дитини, яка втратила посвідчення багатодітної сім’ї;

  • Копії сторінок паспорта батька та матері з даними про прізвище, ім’я, по батькові, дату видачі та місце реєстрації;

  • Копії посвідки на постійне проживання батьків, якщо вони є іноземцями або особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах та/або посвідчення біженця та/або посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

  • Відомості/інформація про зареєстрованих осіб у житловому приміщенні/будинку або довідки про реєстрацію місця проживання осіб;

  • Фотокартки (батьків та дітей) розміром 30 x 40 мм;

  • Довідка про те, що за місцем реєстрації батька або матері посвідчення структурним підрозділом не видавалися (у разі реєстрації батьків за різним місцем проживання);

  • Довідка із загальноосвітнього, професійно-технічного, вищого навчального закладу (для осіб від 18 до 23 років у разі, коли вони навчаються за денною формою навчання);

  • Сторінка газети із оголошенням про втрату посвідчення.

Документи про освіту

Диплом про освіту, атестат - у разі наявних реквізитів документу про освіту їх можливо отримати через Єдину електронну базу з питань освіти або звернутись до правонаступника навчального закладу. В іншому випадку звернутись із заявою до навчального закладу, який видав документ (на електронну адресу).

Шкільний атестат про середню освіту

Якщо втрачено шкільний атестат про середню освіту, потрібно звернутися безпосередньо до закладу, що його видав, або до будь-якого навчального закладу на території, де немає бойових дій. Випускникам шкіл або їх законним представникам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій України, рекомендуємо звертатися із заявою про поновлення атестату до будь-якого закладу загальної середньої освіти за місцем тимчасового проживання.

Щоб отримати атестат, необхідно знати серію та номер оригіналу. Якщо ви знаєте таку інформацію, оформіть електронний запит. Якщо вам невідомі серія та номер документа, а також немає довідки про результати річного оцінювання навчальних досягнень, навчальний заклад оцінює знання випускника на спеціально створеній педагогічній комісії (тобто потрібно буде скласти своєрідний іспит).

Диплом про вищу освіту

За наказом МОН України, у разі втрати диплома про вищу освіту, дублікати документа та додатки до нього виготовляє та видає за письмовою заявою людини той навчальний заклад, який видав документи (електронно подати не можна).

Якщо установа освіти, яка видала документ, реорганізована (йдеться про приєднання, злиття або ліквідацію), заяву подають її правонаступнику. Якщо такого немає, а також якщо навчальний заклад не провадить освітню діяльність, заяву подають до Міністерства освіти і науки. Держорган визначить навчальний заклад, який виготовить та видасть дублікат диплому про вищу освіту. Якщо диплом видавався до 2000 року, відомостей про нього немає в електронних базах, слід звернутися до суду із заявою про встановлення юридичного факту здобуття особою відповідного ступеня (освітньо-кваліфікаційного рівня) вищої освіти.

Освітній чат-бот EducationUaBot

Крім того, МОН України розробила та презентувала освітній чат-бот EducationUaBot, за допомогою якого можна знайти інформацію про отримання дубліката, поновлення навчального процесу тощо. Дублікат документів про вищу освіту мають видати протягом 20 календарних днів з моменту звернення із заявою до навчального закладу.

Правовстановлюючі документи на нерухомість

Договір купівлі-продажу (дарування, міни) та свідоцтво про спадщину

У разі втрати таких документів, їхні дублікати видаватиме нотаріус, що вчиняв нотаріальні дії щодо них. Якщо ж ви не пам’ятаєте, який саме нотаріус проводив реєстрацію вашого документу, ви можете отримати платну довідку з Реєстру на сайті Міністерства юстиції України. Довідка міститиме інформацію про дату реєстрації та нотаріуса, що її здійснив.

Свідоцтво на право власності

За їхніми дублікатами слід звертатися до Центрів надання адміністративних послуг за місцезнаходженням житла. Послуга отримання дублікату в ЦНАП є безкоштовною.

Для отримання дублікату свідоцтва про приватизацію в ЦНАП вам необхідно надати:

  • заяву зі згодою всіх повнолітніх співвласників житла, які брали участь в приватизації (заповнюється в присутності адміністратора);

  • копії паспортів або свідоцтв про народження для осіб, що не досягли 16-річного віку, які є співвласниками житла та оригінали документів для посвідчення;

  • документ з поліції про те, що оригінал свідоцтва про право власності на житло був викрадений або втрачений;

  • оголошення про втрату свідоцтва в друкованих засобах масової інформації.

Рішення суду на житло

Щоб повторно отримати копію рішення суду, потрібно звертатися з відповідною заявою до суду першої інстанції. Навіть якщо крапку у справі поставив апеляційний суд або Верховний Суд, звертатися за копією необхідно саме в суд першої інстанції, оскільки там містяться матеріали справи.

Сплатити судовий збір за повторну видачу копії рішення. Докази сплати збору потрібно подавати разом із заявою.

Посвідчення учасника бойових дій

Посвідчення УБД можна поновити, подавши рапорт (заяву) із поясненням щодо обставин псування або втрати посвідчення до Міністерства у справах ветеранів України. У разі, якщо посвідчення було втрачено діючим військовослужбовцем, потрібно написати рапорт на командира своєї військової частини.

Алгоритм відновлення посвідчення УБД

Крок 1. Зберіть необхідні документи:

  • Заява про заміну зіпсованого / втраченого посвідчення з уточненням причин втрати. Обов’язково вкажіть у заяві номер мобільного телефону;

  • У разі втрати посвідчення (за можливості) – оголошення в газету про втрату документа із зазначенням прізвища, ім’я, по-батькові, що на ньому вказані;

  • У разі пошкодження посвідчення – зіпсоване посвідчення;

  • Копія втраченого посвідчення (за наявності) або зазначення номеру, серії посвідчення та дати видачі;

  • Копії сторінок паспорту (1,2 та 11,12), копії довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;

  • Фотокартки розміром 3*4 – 2 шт.

Крок 2. Надішліть документи на електронну пошту Мінветеранів [email protected] (фотокартки – поштовим зв’язком АТ "Укрпошта" на адресу Мінветеранів: м. Київ, пров. Музейний, 12, 01001).